Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden gelden de volgende definities:
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en die met de ondernemer een overeenkomst op afstand aangaat;
Dag: kalenderdag;
Duurovereenkomst: een overeenkomst op afstand die betrekking heeft op een reeks producten en/of diensten, waarvoor de leverings- en/of aankoopverplichting over een bepaalde periode is gespreid;
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten wordt gesloten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
Techniek voor communicatie op afstand: middelen die kunnen worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;
Algemene Voorwaarden: deze Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Bedrijfsnaam: Bagelio
Kamer van Koophandel (KvK) nummer: 97831034
Handelsnaam: Bagelio
Btw-nummer: NL005291961B06
E-mailadres klantenservice: support@bagelio.nl
Bezoekadres: De Achterhoede 14, 1531LM, Wormer

Artikel 3 – Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestelling tussen de ondernemer en de consument.
Voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst op afstand wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal vóór het sluiten van de overeenkomst op afstand worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos zullen worden toegezonden.
Indien de overeenkomst op afstand langs elektronische weg wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en vóór het sluiten van de overeenkomst op afstand de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal vóór het sluiten van de overeenkomst op afstand worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument kosteloos, elektronisch of op andere wijze, zullen worden toegezonden.
Indien naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstvoorwaarden van toepassing zijn, zijn het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Indien één of meer bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, blijven de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld worden vervangen door een bepaling die de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benadert.
Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, worden beoordeeld “in de geest” van deze algemene voorwaarden.
Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meer bepalingen van onze voorwaarden worden eveneens uitgelegd “in de geest” van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 – Het aanbod
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod vermeld.
Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Indien de ondernemer gebruikmaakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen aanleiding geven tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. De ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
Elk aanbod bevat zodanige informatie dat voor de consument duidelijk is welke rechten en verplichtingen aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
– de prijs, exclusief inklaringskosten en invoer-btw. Deze bijkomende kosten komen voor rekening en risico van de klant. Met betrekking tot de invoer zal de post- en/of koeriersdienst gebruikmaken van de bijzondere regeling voor post- en koeriersdiensten. Deze regeling is van toepassing indien de goederen in het EU-land van bestemming worden ingevoerd, hetgeen hier het geval is. De post- en/of koeriersdienst int de btw (eventueel samen met de in rekening gebrachte inklaringskosten) bij de ontvanger van de goederen;
– eventuele verzendkosten;
– de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
– of al dan niet het herroepingsrecht van toepassing is;
– de wijze van betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst;
– de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
– de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten voor het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand op een andere grondslag worden berekend dan het reguliere basistarief van het gebruikte communicatiemiddel;
– of de overeenkomst na totstandkoming wordt gearchiveerd en, zo ja, op welke wijze deze door de consument kan worden geraadpleegd;
– de wijze waarop de consument, vóór het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en, indien gewenst, herstellen;
– de eventuele andere talen waarin de overeenkomst naast het Nederlands kan worden gesloten;
– de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
– de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurovereenkomst.
Optioneel: beschikbare maten, kleuren, materiaalsoorten.

Artikel 5 – De overeenkomst
Onverminderd het bepaalde in lid 4 komt de overeenkomst tot stand op het moment dat de consument het aanbod aanvaardt en voldoet aan de daarbij gestelde voorwaarden.
Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding door de ondernemer niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
Indien de overeenkomst langs elektronische weg tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van gegevens en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
De ondernemer kan – binnen wettelijke kaders – nagaan of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoorde totstandkoming van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd een bestelling of aanvraag gemotiveerd te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
De ondernemer zal de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier op een duurzame gegevensdrager kan worden opgeslagen, bij het product of de dienst aan de consument meesturen:
– het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
– de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding omtrent de uitsluiting van het herroepingsrecht;
– informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
– de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens reeds vóór de uitvoering van de overeenkomst aan de consument heeft verstrekt; en
– de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde tijd is.
Bij een duurovereenkomst is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarde van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen gedurende 14 dagen te ontbinden. Deze bedenktijd gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruikmaakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de oorspronkelijke staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, overeenkomstig de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Indien de consument gebruik wenst te maken van het herroepingsrecht, is hij verplicht dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product aan de ondernemer kenbaar te maken. De consument dient deze kennisgeving te doen via een schriftelijk bericht/e-mail. Nadat de consument heeft gemeld dat hij van het herroepingsrecht gebruik wenst te maken, dient de klant het product binnen 14 dagen terug te zenden naar de plaats van herkomst. De consument dient te bewijzen dat de geleverde goederen tijdig zijn teruggezonden, bijvoorbeeld door middel van een verzendbewijs.
Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet heeft aangegeven dat hij gebruik wil maken van het herroepingsrecht of het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Indien de consument gebruikmaakt van het herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending van de producten voor rekening van de consument.
Indien de consument een bedrag heeft betaald, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Voorwaarde hierbij is dat het product reeds door de webwinkelier is ontvangen of dat sluitend bewijs van volledige terugzending kan worden overlegd.

Artikel 8 – Uitsluiting van het herroepingsrecht
De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig vóór het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
– die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
– die duidelijk van persoonlijke aard zijn;
– die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
– die snel kunnen bederven of verouderen;
– waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
– losse kranten en tijdschriften;
– audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
– hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
– betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding die op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode moeten worden verricht;
– waarvan de levering met uitdrukkelijke toestemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
– betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 – De prijs
Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waarop de ondernemer geen invloed heeft, aanbieden tegen variabele prijzen. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden in het aanbod vermeld.
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn slechts toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn slechts toegestaan indien de ondernemer dit heeft bedongen en:
– deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
– de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
Krachtens artikel 5, lid 1, van de Wet op de omzetbelasting 1968 is de plaats van levering het land waar het vervoer aanvangt. In dit geval vindt levering plaats buiten de EU. Bijgevolg zal de post- of koeriersdienst invoer-btw en/of inklaringskosten bij de afnemer innen. De ondernemer zal derhalve geen btw in rekening brengen.
Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

Artikel 10 – Conformiteit en garantie
De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en aan de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen, staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na levering schriftelijk aan de ondernemer te worden gemeld. Producten dienen in de originele verpakking en in nieuwstaat te worden geretourneerd.
De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen omtrent het gebruik of de toepassing van de producten.
De garantie is niet van toepassing indien:
– de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
– de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig zijn behandeld of in strijd met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking zijn behandeld;
– het gebrek geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

Artikel 11 – Levering en uitvoering
De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed maar uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij de consument akkoord is gegaan met een langere levertijd. Indien de bezorging vertraging ondervindt of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen na plaatsing van de bestelling bericht. In dat geval heeft de consument het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden en heeft hij recht op eventuele schadevergoeding.
In geval van ontbinding overeenkomstig het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Voor vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 – Duurovereenkomsten: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is gesloten en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (daaronder begrepen elektriciteit) of diensten te allen tijde opzeggen met inachtneming van de overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is gesloten en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (daaronder begrepen elektriciteit) of diensten te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van de overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
De consument kan:
– de in de voorgaande leden genoemde overeenkomsten te allen tijde opzeggen en is niet beperkt tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
– ze ten minste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan; en
– altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is gesloten en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (daaronder begrepen elektriciteit) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is gesloten en die strekt tot het geregeld afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, indien de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is gesloten en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten mag slechts stilzwijgend worden verlengd voor onbepaalde tijd indien de consument te allen tijde kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en met een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in het geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eens per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
Een overeenkomst met beperkte duur voor het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur
Indien een overeenkomst een duur van meer dan één jaar heeft, kan de consument de overeenkomst te allen tijde na één jaar opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich verzetten tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur.

Artikel 13 – Betaling
Tenzij anders overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de in artikel 6, lid 1, bedoelde bedenktijd. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
Bij niet-betaling door de consument heeft de ondernemer, met inachtneming van wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 14 – Klachtenregeling
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven bij de ondernemer worden ingediend.
Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen 14 dagen geantwoord met een ontvangstbevestiging en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
Indien een klacht door de ondernemer gegrond wordt bevonden, zal de ondernemer naar zijn keuze de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 15 – Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, ook indien de consument in het buitenland woont.

Artikel 16 – CESOP
Vanwege de in 2024 ingevoerde en aangescherpte maatregelen betreffende de “Wijziging van de Wet op de omzetbelasting 1968 (Implementatiewet richtlijn betaaldienstverleners)” en daarmee de implementatie van het Central Electronic System of Payment Information (CESOP), kunnen betaaldienstverleners gegevens registreren in het Europese CESOP-systeem.

Contactformulier